måndag 14 januari 2013

.....så att då var jag klarvaken vid halv fem

Kl 04:20 ringde väckarklockan, så tänkte jag att jag skulle ligga och dra mig en stund. Men så hörde jag ett ljud som fick håret i nacken att resa sig. Nikki hon sov så hon är inte mycket till vakthund. När jag började vakna och lyssna mera så hörde jag att ljudet kom från söder och det lät som att det var ganska långt in i skogen, men jag hörde helt klart att ljudet kom från ett lodjur. Det var en häftig upplevelse och pulsen kom igång rätt bra, så att då var jag klarvaken halv fem. Innan jag var ute ur sovsäcken hade det slutat låta men då kändes det bra att bege sig hemåt. Nästa natt tar jag med mig Zappa som börjar skälla, om det så en mus som piper.

2 kommentarer:

  1. Å fy tusan så otäckt. Tur att alla är bra till något, Nikki som sällskap och Zappa som vakthund :-)
    Jag skulle nog få hjärtsnörp om jag vaknade mitt i natten av att Zappa skällde men bättre det än att stå ansikte mot ansikte med ett lodjur ;-)
    Hoppas dagen idag har varit bra å sov gott i natt :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack det blir bra. :)
      Zappa han säger nog till. Det är ju trevligt med lite djur i skogen, det ska mycket till
      Innan de kommer för nära. De är nog försiktigare än vi människor.

      Ha det!
      Peder

      Radera