söndag 27 januari 2013

Glömde pannlampan och höll inte på att ta mig till tältet

Jag jobbade med syrran till klockan tolv, sedan började jag nästan direkt göra mig i ordning för att ta mig till tältet. Det är sådant makalöst månsken så jag tänkte inte ens på att ta pannlampan. När jag var mitt på sjön lyste himlen till med ett grönt sken. Eftersom jag åker med näsan mot söder när jag ska till tältet såg jag inte det gröna sken som jag hade i ryggen, som kom från norr. När jag vände mig fick jag se ett intensivt norrsken. Det är ju inte första gången jag ser det, men man fastnar ändå på något vis i att titta på det. När jag kom till tältet kom jag på att det hade "kräksnöat" ganska mycket idag. Men nu har jag fått bort snön och installerat mig i tältet. Nu blir det att sova.

1 kommentar:

  1. Norrsken är så himla vackert men nu är det år å dag sen jag såg det. Minns att man var så fascinerad av det när man var liten för då syntes det även här vid kusten.
    Månskenet har varit häftigt så jag förstår att du glömde pannlampan :-)
    Hoppas du får en riktigt härlig dag

    SvaraRadera