onsdag 9 januari 2013

En magisk stjärnhimmel till exempel

Det är ganska många som frågat mig hur det känns att göra om samma sak som förra året. Hur känns det då du redan klarat det en gång? Känns det inte lockande att stanna inne i stugvärmen? mm...

Det är ganska enkelt.

Jag har aldrig varit någon tävlingsmänniska och jag känner inte heller att jag behöver bevisa något för någon. Att jag klarat att sova ute hundra nätter är inte konstigare än att folk kan sitta i timmar och fika på ett kafé. Jag är däremot väldigt glad att jag får möjligheten att ta på mig skidorna varje kväll och bege mig ut i naturen. Att sitta/ligga/hänga framför Tvn känns faktiskt inte så sunt, men att aktivera sig fysiskt med en liten skidtur morgon och kväll mår jag då bra av och det tror jag fler skulle behöva. Men
att man mår bättre är ännu en bonus utöver de fantastiska naturupplevelser man får. Ikväll var det en magisk stjärnhimmel till exempel. Det känns bara helt underbart att tänka på allt jag kommer få uppleva i vår igen. Så nej, det känns faktiskt inte så lockande att stanna i stugvärmen.

Nu har jag varit snusfri i drygt en vecka och det går väldigt bra. I snusdosan ligger nu mer bara tändstickorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar