söndag 6 januari 2013

Men nu har vi gjort ett ripstreck!

Vid elvatiden stoppade vi ripsnarorna i mössorna, selade på hundarna och sedan hoppade vi på släden. Vi satte ut ett par snaror så nu blir det lite mera spänning när jag ska ut till tältet om kvällarna. Nu ska ni se att det kommer massor med snö, för så brukar det vara så fort jag har ute snarorna. Men det är trevligt att vänta på fångsten. Är det jag eller räven som hinner först?

En sak är då säker, att jag ser fram emot den middagen!

3 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se om du får några ripor, jag har varit med när de jagat ripa, men jag har aldrig smakat.
    Du får berätta om de är goda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Micke! Vilka härliga motorcykel filmer du hade från färöarna. Jag har inte fått några ripor än, jag väntar på lite oväder uppe i fjällen, då brukar de komma ner i låglandet. Det är makalöst gott med ripa. :)

      Ha det bra!
      /Peder

      Radera
    2. Kul att du gillade MC-filmerna från Färöarna.
      Mins inte om jag ätit viltfågel förut, men jag kan tänka mig att det är mörkt i köttet och naturligtvis har en viltsmak.
      Lite skillnad mot vattenfylld kronfågel ;P

      //Micke

      Radera