fredag 18 januari 2013

Det här var inte så dumt

Temperaturen håller sig stadigt kring -30 grader så det är kallt och väldigt friskt ute nu. Jag satt hemma ikväll och petade i blindo med datorn varav jag är så sen ut, men nu hoppas jag att jag kan lägga ut bilder igen. Det blev hundarna och släden ikväll med.
Lodjuret är här i närheten för jag hörde hur det prasslade i skogen och hundarna blev tokiga igen medan vi körde släden. I rena överslagshandlingar rök de ihop och slogs lite med varandra, för de blev så uppjagade över kissekatten. Men det gick bra och de är åter goda vänner. Nu ligger vi alla tre i tältet och jag ska prova en ny sovsäck som främst är tänkt för dem som följer med mig ut på tur. Den är väldigt varm och skön än så länge. Jag hittade även fram några sköna handskar som jag gissar är från farfars tid. De var också väldigt varma, så det här var inte dumt.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar