lördag 12 januari 2013

Norrskenet dansade med stjärnorna

Det var så otroligt vackert här igår. Norrskenet dansade en stilla dans med stjärnorna till rytmen av björkarna som small i kylan. Jag låg och tittade på himlen en halvtimme innan jag somnade. Jag vaknade nu vid halv nio och var galet pissnödig, så då var det bara masa sig ur säcken. Nu är jag tillbaka i säcken, jag ska nog ligga och dra mig en stund.

Det har blivit mildare nu, men det har varit -28,1 som kallast under natten. Ullsockorna och merinoullmössan från Seger har varit till stor hjälp i natt.

Så vill jag välkomna läsarna från Irland och Makedonien.

1 kommentar:

  1. Du är en hårding Peder!
    Här i södra delen flyttade vi på vår vintertältning (1 natt) för att det skulle bli -15 till -20 grader.
    Men du, du bara fortsätter att tälta.
    Tack för den inspiration du delar med dig av.

    //Micke

    SvaraRadera