lördag 14 januari 2012

Vad härligt att få sova ut(e)

Sovmorgon brukar jag inte ha ro att unna mig hemma, där finns det alltid något man bör ta tag i. Jag tror att det är ett stort problem för många, att hitta ett välbefinnande i att bara vara. Vi måste tillåta oss att vila ibland, utan att få dåligt samvete för det.

Jag hade tänkt torka tältet ett dygn nu, men när det är förkylning på gång blir det att tänka om. Det går nog att sova en vecka till, men sedan måste det göras.

Nu ligger jag och lyssnar på när fåglarna spelar. Det är visserligen kråkor som kraxar och det låter förjävligt. Men det är ju bara januari. I natt var det -9,4 som kallast.

Här är en anledning varför man vill vakna i naturen.

4 kommentarer:

  1. Härliga foton!
    Har börjat följa din blogg varje dag, tycker det är kul att läsa om hur det går att sova ute i tält och är lite inspirerande! Visst, kommer nog aldrig göra samma sak men är ändå inspirerande till att göra det man tycker om och tycker är roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag är väldigt glad om jag kan inspirera till att göra sånt man tycker om, sen behöver man inte vara ute i kalla vintern. Huvudsaken man gör det man tycker är kul.

      Ha det bra!

      Mvh/ Peder

      Radera
  2. Hej detta som Du håller på med, är så roligt att följa. Jag bor i Ystad och där finns inte något som kallas vinter.Vintergäck,snödroppar blommar i rabatten
    där jag bor.
    Du har tur som har 2 hundar, var är dom när Du jobbar?

    MVH Kristina

    PS.Vet Du var Ystad ligger? DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kia!
      Vad kul att du gillar det jag håller på med! Jo jag vet var Ystad är, det är där Kurt Wallander bor och det verkar ju trevligt på sitt sätt.

      När vi jobbar är hundarna i hundgården.

      Mvh /Peder

      Radera