fredag 6 januari 2012

I dag känns det som jag åkte på storstryk av kylan i natt

I dag känns det som jag åkte på storstryk av kylan i natt. Förra natten var fantastiskt vacker men det känns att sömnen inte var med. Det var den jobbigaste natten i år, det är dock inte den första jobbiga natten och absolut inte den sista. Ikväll ser det ut att bli riktigt kallt igen, men den här gången är jag förberedd. Det blir att ligga i tältet i natt för jag har sömn jag måste ta igen och nu har jag tagit en natt under bar himmel. Det blir säkert fler när man är i kapp!

Annars rullar det på med utelivet, jag hoppas att jag ska kunna sova i tältet typ 8-10 nätter till innan jag behöver torka det. Då blir det bar himmel igen en natt. Det har börjat kärva lite med dragkedjorna och är rätt mycket kondens inne i tältet. Då det blir lite mer kanske jag kan bryta lös kondensen i form av is.

Visst är det väl fredag i dag? Jag skulle vilja utbringa en skål för att detta projekt bara verkar växa! Jag välkomnar alla läsare från Förenade Arabemiraten och kan nu meddela att detta ”stolleprov” nu läses i hela 11 länder. Alla NI som följer med mig på mitt äventyr är helt fantastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar