tisdag 3 januari 2012

Nu är det ca fem minusgrader, det varken blåser eller snöar.....

Nu är det ca fem minusgrader, det varken blåser eller snöar något särskilt, så i natt verkar det bli en lugn natt. Jag latade mig dock imorse och tog inte med mig sovsäcken för att torka den fri från fukt men det går nog bra. Att hålla sig torr är viktigt för att hålla sig varm. Jag tänkte att jag ska skriva lite om utrustning.


Den utrustning jag använder är inte särskilt dyr men jag tycker att den fyller sin funktion. Tältet jag använder köpte jag på blocket för 300 kr, då fick jag med en ryggsäck och en klövjeväska. Nackdelarna med tältet är att det är rätt tungt och otympligt. Jag har två liggunderlag och två renskinn som jag ligger på. Sovsäcken är köpt på miltäröverskott, den är varm men är rätt tung och tar stor plats. Jag har min Iphone i fickan, och när jag sover har jag den löst i sovsäcken. Sen har jag en kudde med coolt örngott. Jag har en väska som jag packar med mig varje dygn.



Den innehåller:

Underställ

Mjukbyxor

Fleecetröja

Sockar

Yllesockor

Filttofflor

Mössa

Vantar

Batterier

Lampa

Termometer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar