måndag 2 januari 2012

Orientera sig i snöstorm...

Orientera sig i snöstorm är inte det lättaste. Det stormade rejält i går när jag skulle över till tältet. Så länge man är i skogen så går det ganska bra, det är värre när man är på en sjö. Sikten var inte mycket att tala om, man såg ungefär till skidspetsarna. Titta på bilden från GPSn hur jag drog till öster. När det är så tät snöstorm som igår är det nästan lättare att bara släcka lampan och färdas i mörker. Det var så jag hittade fram så småningom. Ge er inte ut på någon längre tur i mörker om sådant väder som det var i går. Man ska ha respekt för vädret.

När jag kom fram bäddade jag och somnade ganska snabbt. Hundarna fick sova i förtältet, jag har dem gärna nära i början så att de känner att de är med. Men sen kommer de att få sova mycket bara ute i snön. Ungefär kl 05:00 rasade snön som samlats på tältduken ner. Detta resulterade i att Zappa vaknade och börja skälla, sen kröp han ut och sprang en runda. Då hade både Nikki och Zappa torkat upp såpass att de fick komma i till mig i tältet. Sen tog vi sovmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar