söndag 8 januari 2012

Nu har jag sovit ute en vecka

Den här natten har varit bra, inte så kall som jag befarade. Termometern visar att det varit -14,1 som kallast i tältet. Nu har jag sovit ute en vecka så nu är det väl dags att summera. För en vecka sedan satte jag upp tältet, lite lämpligt mörad från nyårs firandet. Då hade jag tänkt att det blir väl kul om mina kompisar tar sig tid att läsa lite om hur jag har det. Redan när jag sovit tre nätter visade det sig att jag hade läsare från USA, Kanada, Tyskland, Ukraina, Finland, Norge och Sverige såklart. Sedan har det under veckan tillkommit läsare från Förenade Arabemiraten, Storbritannien, Australien, Ryssland och Turkiet. Igår var det tidningsintervju och fotografering. Allt det här känns bara som en dröm. Nu har vi gjort en vecka, vi har alltså drygt 90 dygn kvar. Jag kommer vara kvar här jag är nu ungefär en vecka till, sen ska tältet torkas. Ingen vet vad som ska hända men vi ska göra mycket roligt.

Mot nya mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar