onsdag 11 januari 2012

Klart att ni värnpliktiga är hårdare än mig!

Jag har fått en del feedback från värnpliktiga som anser att jag fått överdriven publicitet. Det stämmer om man ser det som en prestation att sova ute 100 nätter på vintern. Det är inte alls svårt att sova ute 100 nätter, det kan vem som helst klara och jag hoppas att jag kan inspirera er till att prova. Däremot kan jag se det som en prestation att ligga sju månader på K4. Jag beundrar er som gjort det, för det skulle inte jag orka. Syftet för mig att vara ute är att se våren, höra tystnaden, koka kaffe, sitta vid elden, ligga i tältet, åka lite skidor och känna hur dagarna blir längre. Att vara bland bomber och granter är inte min grej, det är klart att ni värnpliktiga är hårdare än mig.

12 kommentarer:

  1. Tja Peder.

    Min fru läser visst en blogg som du skriver, världen är ganska trång tydligen.

    Lustigt, jag brukade göra mitt yttersta för att finna härbärgen eller trappuppgångar för att slippa att sova ute.

    Kool pryl du gör ändå. Hatten av och god natt i tältet.

    MVH Jimmy Eliasson

    SvaraRadera
  2. Hej Jimmy!

    Vad glad jag blir att höra av dig!

    Var är du nu för tiden?

    Är det bra med dig?

    MVH Peder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor i Härnösand sedan 6 eller 7 år tillbaka.
      Jag skulle plugga i ett år men fick ett bra jobb så det blev lite några fler år än pnanerat.
      Nu är det familjelivet som upptar tiden.
      Vi fick en pojke 2010 och väntar ett barn till.

      Gitarren hänger mest på väggen och stärkaren är inte inkopplad.

      Radera
    2. Vad kul! Jag önskar dig all lycka!

      Radera
  3. Otroligt fin bild :D!

    SvaraRadera
  4. Fin bild. Ser otroligt skönt ut. Kram fr Mia

    SvaraRadera
  5. Fin bild ! Ser mysigt ut. Men jag måste påminna om att K4 är nedlagt och det finns inga värnpliktiga som ligger ute i snön längre. Bara specialförband som SOG och officerskurser som spenderar en eller två veckor i snön. Du är numera värst !

    SvaraRadera
  6. Fantastisk bild! Och du har lyckats inspirera en åtminstone att försöka själv (nån gång)! Ha de gott! :)

    SvaraRadera
  7. Så inbjudande det ser ut!

    SvaraRadera