lördag 16 februari 2013

Slagsmål, akut skitnödig och allmänt spänd stämning

Det har varit -10,5 grader som kallast inatt så jag har bara haft det bra. Men mitt på sjön under hemfärden kom min lilla mage igång. Det är aldrig någon höjdare att sitta och skita i -17 grader mitt ute på en sjö, men nu kändes det i det närmsta oundvikligt. Jag stannade och började rota efter toapapper som jag brukar ha i släden. När jag insåg att jag inte hade med det kändes det inte bättre precis. Jag hade visserligen kunnat tvätta mig med snö men det kändes inte heller kul. Så där stod jag mitt på sjön och dansade någon konstig "knipdans" och helt plötsligt kände jag att jag kom i andra andningen. Kanske skulle jag klara de resterande tjugo minuterna hem? Så jag ställde mig i någon mystisk yoga position och körde vidare. När vi kom in i skogen var det förmodligen älg i närheten för det slog slint i huvudet på hundarna och de började slåss med varandra. Jag stod i min låsta position och skrek tills jag fick dem att sluta. Det gick bra, ingen blev skadad men de blev taggade och började dra väldigt bra. Det var allmänt spänd stämning på olika sätt men jag tog mig hem med rena byxor.

Det blev ingen bild tagen idag för jag hade ett annat fokus.

Nu hittade jag mitt toapapper. På bilden i gårdagens blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar