onsdag 20 februari 2013

Har du tröttnat på att se termometern kring -30 grader?

Vad jag förstår har det varit rejält kallt inatt igen. Många har skrivit om temperaturen på Facebook och vissa verkar nästan beklaga sig över kylan. Visst kan jag också känna mig lite trött på att det ska vara så kallt, men det är inget vi kan påverka så då är det bara att gilla läget.

Jag förstod att det skulle bli rätt kallt i natt då termometern stod på -22 grader när jag åkte hemifrån. Så jag lade aldrig ut termometern utan behöll den i sovsäcken. Som kallast var det 32 grader och 34,5 grader som varmast, så då kan jag konstatera att det inte var så kallt inatt.

Vi kan ju påverka hur vi upplever kylan genom att klä oss. Ta på bra med kläder och en bra mössa (lämpligt vis Seger) sedan är det bara att ge sig ut, för det är fantastiskt fint.

1 kommentar:

  1. Hellre Norrländsk kyla än den kyla som är i södra Sverige för där kan det vara kallt :-)
    Det är bara att klä sig så är det inga problem och när man ser dina kort så blir man genast varm för dom är så härliga :-)
    Ha en riktigt härlig onsdag

    SvaraRadera