onsdag 27 februari 2013

Det höll inte hela natten

Jag har sovit bra i natt med men kl 03:45 fick jag stiga upp och lägga mig i pulkan istället. Jag var fullt medveten om att det var en överhängande risk att den skulle rasa och därför hade jag noggrant kontrollerat hur det skulle gå till. Jag vände huvudet mot den del där den inte satt mycket alls och lämnade dörren öppen så att Nikki kunde gå ut. Hundar har ett fantastiskt sinne och mycket riktigt när jag vaknade låg hon utanför. Det såg ut som hon legat där ganska länge så hon var förmodligen helt säker på att det skulle komma. Jag hade sovit gott så när den rasade yrade jag mig nyvaket i regnet och lade mig i pulkan. Sen sov jag vidare till fram till halv åtta. Då när jag vaknade hade det sista av igloon rasat ihop.

Obs! Om man är osäker ska man inte ta någon risk.

1 kommentar:

  1. Huvaligen så otäckt. Hundar är inte dumma å Nikki funderade nog på varför du låg kvar när taket skulle rasa in ;-)
    Hoppas du får en bra dag trots regent

    SvaraRadera