söndag 27 maj 2012

Vilken trevlig avslutning på vinterfisket

Imorse klev vi upp vid kl 05:00 och åt frukost, sedan gick vi ut och fiskade. Det hände inte mycket för än vi halv nio då vi gick in mot land och provade några gamla hål. Jag kände en fisk nästan direkt jag hade släppt ner kroken, men den fastnade aldrig. Sedan gjorde jag och Markus det gamla skrockfisketrixet som vi brukar göra när vi känt en fisk. Vi bytte methål med varandra och nästan direkt blev det stumt i min lina. Efter en trevlig fight landade jag min livs största röding på ismete. Några timmar senare var det Markus tur och han bärgade också en helt okej fisk. Sedan har vi fiskat mer eller mindre hela dagen. Det var strålande sol fram till två tiden, då det in lite moln och det började att blåsa. Innan vi hade kommit oss iväg var det full storm. Skidturen ner gick fint och hundarna jobbade på mycket bra. Nu lägger jag vinterfisket på is för den här säsongen och det känns mycket bra.


Lägret.

Det kändes när den högg på.

Lite sprickor i isen, men vad gör det då den två meter tjock?

Ännu en fin fisk.

Snart hemma.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Fasen vad härligt det ser ut Peder! Det rycker i kroppen på mig! http://www.fridstaden.se

    SvaraRadera