söndag 27 maj 2012

Brunreinvatnet

Lördag kl 19:32

Vi valde att inte korsa Östra krutvattnet för vi fick höra att det var väldigt blött över hela sjön. Så vi tog vägen upp vid gamla tullstationen så vi fick använda hängbron över Raudvattsälven. Det var lite spännande att ta sig över hängbron med hundarna och packningen, men det gick bra. Nikki var lite skakig och stannade mitt på bron. Här uppe på Brunreinvatnet är det ganska torrt på de flesta ställena på isen som är över två meter tjock. Vi hittade barmark där vi slagit upp Markus tält och gjort vårt läger. Det är lite mera folk som också är här och tältar. Vi upptäckte just att det verkar vara ett hundspann bara en liten bit ifrån oss men Nikki och Zappa är otroligt lugna. Nu är Markus ute och fiskar men jag tänker vila en stund i tältet, för jag somnade stående vid methålet så jag höll på att tappa ner mitt spö.


Här funderar nog Nikki Vad fan vi håller på med.

Svag is? skulle inte tro det.

Mycket väder.

Ibland var det riktigt fin väder.

Kvällsbira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar