måndag 14 maj 2012

Nästa gång jag fiskar på Jovattnet blir det med båt


Jag var ner en sväng och fiskade men jag fick inget. Det har hänt mycket med isen sedan sist jag var nere. Ån har öppnat sig så den går ganska långt ut på sjön och isen hade blivit 1 dm tunnare i vissa hål sedan i förrgår. Den har blivit svart och det syns att den blivit svag på vissa ställen. Jag träffade inte det bra fisket som brukar kunna bli då bäcken river. Det går säkert att vara längre på isen men det känns inte kul att den tunnats av så snabbt. Så nu är det färdig fiskat på Jovattnet för min del i vinter.



Bäcken har inte kommit så mycket mer men isen har tunnats av.

























                                                                                      Här är några bilder från 2010 då det blev tokvarmt från att vara full vinter. Bäcken rev på ett par dagar sedan gick det inte att vara på isen.

Här fick vi helt enkelt fly.
.

Jag fick sex sådana öringar då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar