tisdag 15 maj 2012

Nu så!

Sara, Agnes, Markus och jag tog skotrarna upp till kronbasen, sedan började vi åka upp mot Genaren. När vi nästan hade kommit ända upp gick min skida sönder, så jag fick vända och åka ner på en skida vilket var väldigt spännande. De andra fortsatte medan jag åkte ner och lånade ett par skidor av farsan. När jag kom upp fick jag höra att Agnes hade kört in i en ledmarkering men det hade gått bra för henne vilket är det viktigaste. Släden gick dock sönder en hel del. Efter lite kaffe och macka började jag att fiska. Markus hade börjat fiska redan när jag kom upp och han hade känt lite fisk. Ett tag blåste det kallt men sedan blev det så varmt att man inte visste var man skulle ta vägen. Efter några timmar började Sara och Agnes att åka hemåt. Nikki syntes inte vara så taggad på att dra men efter ett tag hade de kommit sig iväg. Tjugo minuter senare ringde Sara och beklagade sig att Nikki inte ens dragit i utförsbackarna. Medan jag pratade med Sara i telefonen högg det på en fisk så jag slängde bara iväg Iphonen för att dra upp fisken. Det var en mycket fin röding som vägde 1 kg. Trots att en massa grejer gått sönder har vi haft en fantastisk dag i solskenet.


Skrot.

Mera skrot.

Storfiskaren jobbar med sitt tålamod. Idag fiskade hon i 30 sekunder.

Vackert.

På igen.

Nu vände fiskelyckan och inspirationen är tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar