tisdag 8 maj 2012

Förrädisk is på Jovattnet

Jag och morsan var nere på Jovattnet och fiskade men det är verkligen dåligt fiske. Jag borrade ett par nya hål för att se hur isen var och den var bra där jag borrade. Men så blev jag varse att den inte var så bra på ett ställe där jag gick igenom isen. Det var ju tur i oturen att det var jag som gick igenom och inte morsan för hon är inte direkt Sveriges smidigaste. Det var inte jätte djupt men jag blev helt genomblöt och på något konstigt vis var telefon som jag hade i handen helt torr. Det var ju bra för den är svårare att torka än kläderna. Sedan tog jag av de blöta kläderna och tog på mig den torra flytoverallen som jag just tagit av mig före jag gick igenom. I fortsättningen har jag nog på den även om den är för varm. Jag fiskade en timma till men det gav ingenting sedan åkte jag hem.


Två meter bortanför är isen lite lurig.

Observera skotern som kört där igår.

Tömma ut vattnet, på med ullsockor och sedan fortsätta fiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar