söndag 13 maj 2012

Borra i sten

Snön är fortfarande kvar så jag var upp på Genaren en sväng nu efter lunch. Jag provade på några ställen där jag inte har fiskat så mycket men det gav inget. Så då åkte jag till ett ställe där jag fiskat tusen gånger och när jag skulle borra ett nytt hål borrade jag rakt på en sten. Skären på borren blev helt blinda, det skulle gå bättre att göra hålet med en slö smörkniv. Sedan åkte jag och tittade på två av mina tidigare boenden. Först till igloon som man nu kan säga har tinat bort, sedan åkte jag till klippan jag sov under stora delar av mars. Jag behöver väl inte säga att jag blev utan fisk.



Basecamp vid kronbasen.

Nikki arbetar på.

Det syns inte mycket men de skären är helt värdelösa nu.

Februari boendet.

Mars boendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar