lördag 14 april 2012

Vilken dag!

Nu har jag sovit inomhus i tre nätter och det går förvånansvärt bra. Det är mest på mogonen som jag har problem med att jag vaknar rätt så tidigt och har lite svårt att somna om. Jag somnade framför Tvn i natt så då var det mera lämpligt hårt och knöligt så då sov jag ganska bra.

Idag har vi haft en fantastisk dag uppe vid Tjorrojaure på Södra storfjället. Vi åkte ut vid kl 10:00 med Markus och Maria. När vi kom fram var Roland och Viktoria på plats uppe på Tjorrojaure. Roland hade fått en fin röding innan vi hade kommit fram. Vi fiskade en stund men fisket var segt och det hände inte mycket så vi började att laga mat. Efter vi hade ätit åkte Markus och jag iväg för att fiska på ett annat ställe. Jag fick en mycket liten röding sedan föreslog jag att vi skulle byta methål med varandra. Då fick Markus på en riktigt fin fisk som han tappade en bit upp, sedan sa han att det var dit en till och helt plötsligt satt den där. Så vi fiskade en stund till utan resultat sedan begav vi oss tillbaka till de andra och åkte hem. Inatt sover jag inne igen.


Makalösa vyer på södra Storfjället.

Det var hyffsad is på vissa ställen.

Det är sjukt gott att äta när man är ute.

Det blev att steka lite bacon också.

Roland och Markus med dagens fångst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar