onsdag 4 januari 2012

Diesen Morgen habe ich einen Elch gesehen

"Diesen Morgen habe ich einen Elch gesehen", säger jag och hälsar alla läsare från Tyskland välkommen. Jag vill även välkomna alla läsare från Kanada, USA, Ukraina, Finland, Norge och Sverige. Jag är mycket glad att NI läser sånt här "stolleprov." (I want to welcome my readers from Germany, Canada, USA, Ukraine, Finland, Norway and Sweden. I'm excited that you want to follow my blog. If you can't read swedish, feel free to look at the pictures.)

Jo, spåren jag såg igår vid tältet var inte någon mystisk demon, som en vän föreslog, utan förmodligen sex ripor och en räv. Då har jag lärt mig det, inför jägarexamen.

I natt frös jag litegrann, förmodligen för att jag inte torkade sovsäcken. Det var som kallast endast 4,1 minusgrader i tältet, så det skulle inte varit något problem. Där fick jag för att jag var lat.

När jag åkt över sjön såg jag att Zappa vädrade efter något, sen fick jag en snabb skymt av denna skogens konung. Jag hann inte ens tänka på att fota den innan den var borta, men jag fotade spåren och så har jag en bild som jag tog i höstas genom vardagsrumsfönstret. Det var förmodligen en av de älgarna som jag såg. Jag får infoga bilden, som man gjorde då man var frånvarande när det togs skolfoto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar