måndag 23 juli 2012

Fiske med systrarna och en massa barn

Jag var ute en sväng innan middagen och då blev det faktiskt två öringar. Först fick jag inget men när jag gett upp och gick i land såg jag ett vak bara ett par meter ifrån land. Så då kastade jag och fick den direkt, sedan insåg jag att de stod på grunt vatten. Så blev det en till sväng med båten men bara ett par meter ifrån land och då fick jag en till. Båda öringarna fick gå tillbaka till sjön för att växa på sig. Det vakade mycket men de var inte mycket intresserade av mina drag.

Efter middagen gick jag, Sophie, Helena och barnen ner och fiskade ifrån land. Det var fyra barn men det kändes som om det var barn överallt. Det blev ingen fisk konstigt nog.


Första fisken tagen ifrån vår sandstrand.

Den här fick jag från båten.

Elias, Emil, Jag, Sophie, Agnes, Gustav och Helena är fotograf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar