söndag 29 juli 2012

Borta bra men hemma bäst

Vi har haft en fantastisk helg i Östersund på Storsjöyran med mycket bra musik. I fredags var höjdpunkterna Laleh och Melissa Horn. Jag avslutade fredagkvällen lite klantigt när jag beställde "den starkaste mat ni har" på ett thaikök. Hon som serverade mig verkade först inte förstå mig men det gjorde hon uppenbarligen. Med gråten i halsen åt jag upp en god måltid som var minst sagt kryddstark, sedan gick vi hem och jag var helt övertygad om att jag fått ansiktsförlamning. På lördag laddade vi om för ännu en kväll med bra musik. Det regnade helt makalöst men vi såg Kapten Röd, Patti Smith, The Hives och sedan toppen av helgen var Lars Winnerbäck. Idag har vi mest suttit i bilen förutom pauser för mat och kaffe. Nu är vi hemma och jag känner mig helt utmattad. Jag är nog lite som hundarna, att man blir tröttare av alla nya intryck än av fysisk aktivitet. Mycket nytt, mycket bra och mycket trevligt men nu är vi då äntligen hemma. Nu ska jag gå ut och njuta av kvällssolen.



Melissa Horn var grymt bra.

Tal av Jämtlands president just före Lars Winnerbäck.

Det här är också väldigt bra trots att jag sett det flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar