onsdag 1 februari 2012

1:a Februari

Nu är januari över och det har ju gått bra. Nu har jag flyttat in i igloo på Jofjället. Det tog sin tid att bygga men nu är den klar. Den blev klar ungefär klockan tolv i natt för att vara mer exakt. Det var trevligt att få med sig lite besök också. Skidfärden ner från fjället var minst sagt spännade. Det var ungefär som backen de åker utför när Musse och Långben är på husvagnssemester. Jag provade att bromsa och då drog Nikki på allt vad hon kunde. Då frågar jag mig, vem är det som kör?

Jag ber er gärna om det någon i Tärnatrakten som har en gammal skotermatta som ligger och skrotar så tar jag gärna den för att göra broms till pulkan. Hör av er.

Jag vill än en gång tacka Anders och Jonas för hjälpen att bygga.

Gilla Tärnaby Kite på facebook.

http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/tarnabykite?sk=app_4949752878
 

1 kommentar:

  1. Hej lycka till med Din nya boning.Får Du mindre med minus grader på natten i igloon?
    Allt som Du skriver o fotograferar,kommer väl att öka turismen i Joeström o Tärnaby.Finns det några intressen redan nu? Du ska äta honung mot hals ont, en tesked fyra gånger om dagen. Lycka till

    SvaraRadera