torsdag 21 mars 2013

En mycket trevlig dag i blåsten

Vid kl 10:00 anlände våra Australienska och Svenska gäster sedan begav vi oss ut hit till igloona med hundarna. Peter åkte direkt ut på en vända med sina Grönlandshundar och en av gästerna för att sedan komma tillbaka för att hämta upp nästa. Jag följde barnen i sällskapet som själva körde med Nikki och Zappa. Vi hann även med att äta älgsouvas med kantareller, kaffe och varmchoklad till barnen. Agnes var även med här ute vid igloona och assisterade med hundarna men främst lekte hon med barnen. Att de mest pratade engelska bekom henne inte och hon tycke att det går väl bra att leka även om man inte förstår vad de säger. Trots att det blåste hornper och det var riktigt kallt har vi haft en fantastiskt trevlig dag.

När jag lade Agnes vid kl 20:00 hemma fetsomnade jag i hennes säng så vid kl 24:00 selade jag på hundarna och körde ut till igloon. Hundarna visade inga tecken på att de var trötta efter dagen. Nu har det slutat blåsa, himlen är stjärnklar och det är
lite norrsken. Temperaturen har krupit ner till -17 grader ute och här inne har jag -8 grader.

Telefonen var inte riktigt med mig idag så det blev inte mycket foton tagna för min del.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar