fredag 3 augusti 2012

Okej, är man fast i flugfisketräsket nu?

Jag och Agnes var till Markus och Maria idag. Det bjöds på tårta och kaffe för Maria fyllde 25 år. Visst var det så Maria? Mitt i kaffe frågade Markus om jag inte skulle prova att kasta med flugspöet på gräsmattan. Jag var ju inte sen att svara ja på den frågan. Markus som är flugfiskets svar på Mr Miyagi lärde mig snabbt grunderna för att få ut linan. Peter var även med och han erbjöd mig att låna ett spö så jag kunde träna hemma. Som alltid var det inte helt enkelt att övertala Agnes att avsluta leken med kompisarna när det var dags att åka hem. Men så kom jag på att vi skulle följa Peter och titta på deras nyfödda grönlandsvalpar och då kunde jag hämta flugspöet. Så vi åkte och tittade på de söta små hundvalparna sedan åkte vi hem. Resten av kvällen har jag stått och viftat som ett tok med flugspöet på torran land.

Det har föresten varit kanonväder i dag så ja tror vädergudarna läst vad jag skrev igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar