torsdag 2 augusti 2012

Hör ni vädergudar, nu får ni börja tänka om!

Jag gick upp till Genaren för det regnade faktiskt väldigt lite på förmiddagen. Jag fick ingen fisk men det är ju alltid trevligt att gå upp på fjället. Det var ingen värme att tala om och efter en stund började det att regna mera igen så jag blev inte ute så länge.

Nu tänker jag vända några ord till vädergudarna.

Om ni läser detta ska ni veta att säkert fler med mig är evigt tacksamma över att vi har så fantastiska vatten här i fjällen. Man kan dricka vattnet i alla sjöar, kallkällor och bäckar häromkring. Men nu är det så att ni har gett oss väl mycket vatten den senaste månaden och jag tycker att det är dags att ni tänker om. Ni skulle exempelvis skicka det över Afrikas horn eller något annat ställe i världen där de ber till er om regn varje dag. Någonstans har det brustit i kommunikationen så jag tänkte att om ni är bloggläsare kanske kan höra min bön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar