måndag 19 november 2012

Älgsafari

 
Jag tog fram skotern idag för att åka upp på Genaren och kolla isen. Efter halva vägen såg jag en fin älg som stod ca 25 meter från skoterpåret. Jag stängde av skotern sedan satt jag tittade på honom i ungefär fem minuter. Vid första blicken på fotot kan det se ut som en ko, men observera att den har en liten krona med ett par taggar, men bara på vänster sida. När jag fotat honom och tittat mig nöjd fortsatte jag upp på fjället. Isen på Genaren var mellan 2-3 dm tjock men det var ganska mycket snö så den hade blivit lite blöt. När jag kom tillbaka till stället jag såg älgen så hade den flyttat sig ca 70-80 meter in i skogen, men han stod lugnt och tittade mot mitt håll. Är det så här det är att vara på älgsafari?
 
 

Jag har zoomat lite med datorn och nu kan man faktiskt se att den har EN liten krona.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar