söndag 25 november 2012

Hundsläde, dålig sikt och stor fisk!

Jag tog en tur med hundarna för att prova en släde som jag har fått låna av Peter. Den gick ju väldigt fint och det blir väldigt kul att köra med lite bättre grejer. Väl nere på sjön var det så tät dimma så jag följde bara ett spår för att hundarna skulle få springa av sig. Så visade det sig att Ulrika var ute och fiskade. Av en händelse hade jag stoppat med mig ett fiskespö så då snyltade jag lite maggot av Ulrika och vi slog sällskap ut på fiske. Jag fick en röding som var helt okej matfisk till storleken. Sedan hade jag på något som höll på att dra spöet ur min hand. Fem minuter senare hörde jag ett vrål från Ulrika och sedan låg det en öring över kilot vid hennes methål. Jag kände mig nöjd för dagen så jag gratulerade sedan tog jag släden och började köra hemåt.

Gratulerar än en gång Ulrika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar