onsdag 7 november 2012

Isfiskepremiär!

Jag vaknade kl 06:15 och var galet taggad på att bege mig ut på säsongens första isfiske för min del. Jag tog det ändå rätt så lugnt hemma. Jag kokade mig en panna kaffe och tittade nyhetsmorgon för att uppdatera mig på valresultatet i USA. Klockan 08:00 drog Sara iväg på jobbet sedan lämnade jag Agnes hos farmor. Så började jag leta fram fiskegrejer och då kom jag ihåg att de flesta metspöna var trasiga. Efter att jag hittat Isborr, isdubbar, flytoverallen och fiskegrejerna började jag att pulsa i snön ner till sjön. Isen varierade mellan ca 1-3 dm och det låg ca 2 dm snö på den. Jag hade på en ganska fin fisk men den fick jag tyvärr inte upp.(De fiskar man tappar brukar ju vara de största!) I övrigt kände jag inte ett liv men det var ändå en härlig dag.

Äntligen är isfisket igång för denna säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar