söndag 9 september 2012

Det handlar om att få bra upplevelser!


Jag fick en idé om att jag skulle prova på att uppleva naturen på ett närmare sätt, så jag bestämde mig för att sova ute i naturen de hundra första nätterna under 2012. När jag började den första januari var det snöstorm, sedan har jag fått uppleva temperaturer ner mot minus 35 grader och alla sorters väder som fjällvärlden har att erbjuda.

De hundra nätterna gav mig upplevelser som blivit minnen för livet. Under den perioden hade jag med mig mina hundar Nikki och Zappa som hjälpte mig att dra packning, spåra och självklart som sällskap. Min dotter Agnes följde med mig ett tiotal gånger, vid några tillfällen följde vänner och jag fick även sällskap av bloggläsare.

Jag själv tycker att en upplevelse blir bättre om man delar den med någon, så jag bestämde mig för att starta en blogg och skriva om mina upplevelser. Nu tänkte jag ta det steget längre, jag tänker självklart fortsätta att blogga, men första januari 2013 startar jag även mitt eget företag.
Det kommer att ge mig chansen att i större utsträckning ta med mig andra som vill dela mina upplevelser.

Kolla gärna in min nya hemsida, sedan hoppas jag att ni att ni följer med på mina "101 vinternätter i naturen" antingen på din datorskärm, läsplatta eller skidor.

Med vänliga hälsningar/ Peder Karlsson


svart logo


     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar