söndag 30 september 2012

Två älgar var på besök imorse

Jag väcktes i soffan av Zappa som slickade mig i ansiktet för att göra mig uppmärksam på att det var dags att gå ut. Jag yrade upp i fillingar och tog honom i halsbandet för att leda honom till hundgården. När jag öppnade ytterdörren möts jag av två älgar som stod 15 meter från huset. Det blev ett jävla liv på Zappa och Nikki smitade ut för att jaga dem men hon vände ganska omgående. Älgarna satte iväg direkt, Nikki gick sedan in i sin hundkoja och gnagde ben medan Zappa hoppade upp på kojtaket för att skälla en halvtimme. Det var ett härligt uppvaknade och en rolig start på söndagen.

Sedan har jag och Agnes ägnat oss till att städa bort grejer inför vintern. Nu ska vi ta och koka oss lite varmchoklad .

Ha en bra Söndag allihopa!

Älgarna stod mellan träden och sandlådan när jag öppnade ytterdörren.

 
Den här bilden har inget med älgarna att göra, det är bara fina färger.

 
Den här med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar