lördag 9 juni 2012

Magiskt dåligt fiske, för mig alltså

Vid kl 10:00 imorse åkte jag in till Storuman för att fiska regnbåge. Först köpte jag fiskekort sedan tog jag mig ut till området där fiskarna skulle finnas. Där var det väldigt gott om fiskare som hade med sig slaktbackar som de började att fylla med fisk. Först stod jag bredvid en som fick på en regnbåge på ca två kilo men han tappade den ur håven. Jag kände inte ett liv. Sedan fixade jag mig precis samma bete som han men det gjorde ingen skillnad. Så bytte jag fiskeställe och folk såg ut att få bra med fisk. Jag ställde mig en bit ifrån en man som hade fått ca tio fiskar på två kilo. När han hade fått upp tio fiskar till gick jag fram för att fråga vad han hade för bete. Mannen visade sig vara icke svensktalande men han visade snällt upp sina beten. Jag riggade i ordning så jag hade precis likadant som han men det hjälpte inte heller. Till slut kom han och gav mig en av hans krokar med blysänke. Sedan sa han: "You need no hokus bokus to get the fish!" Efter att jag köpt krokar, flöten och sänken för 200 spänn känns det som att idag blir jag utan fisk ändå, om jag så vore Harry Potter.


Det är fina fiskar, ingen av de här är dock mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar