torsdag 22 mars 2012

Det frös på

Vilket mäktigt norrsken det var tidigare ikväll! De senaste dygnens nederbörd har gjort att det har blivit en massa vatten på isen. Jag stampade igenom med staven på några ställen för att kolla hur mycket vatten det var och det var upp till 30 cm på vissa ställen. Den översta snön hade frusit så det bar med skidor men det var spännande för man vill ju inte blöta ner sig. Nu har jag skippat vintersovsäcken och använder den gamla campingsovsäcken jag testade igår. Nu behöver jag inte lika mycket kläder och den här sovsäcken mindre så jag använder inte packpulkan längre utan klarar mig med en ryggsäck. Nu ska jag ut och skotta fast tältet lite för nu blåser det rätt hårt.

Campingsovsäcken.
Nu klarar jag mig med en ryggsäck.
Här var det vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar