lördag 1 december 2012

Blåsigt, kallt och helt underbart!

Jag såg en fiskebild på Facebook som verkligen inspirerade mig. Det stod att det var på "Hemligjaure" och det vattnet verkar finnas lite överallt. Men eftersom jag fiskat på några ställen kunde jag ganska snabbt se var bilden var tagen. När jag vaknade imorse var jag mycket sugen på att prova fiskelyckan på "Hemligjaure" så jag tryckte i mig två mackor och en panna kaffe sedan begav jag mig ut. På termometern stod det -13 grader men väl ute kändes det som -30 grader. Det blåste så kylan trängde rakt genom kläderna men med fiskebilden på näthinnan blev det genast varmare. När jag kom fram var jag taggad men det hände inte mycket på fiskefronten. Jag fick en liten öring sedan var jag ganska nöjd så då jag körde hem. När jag kom hem värmde jag mig en stund sedan selade jag på hundarna och åkte ut på en tur. De brukar dra bäst när det är riktigt kallt, så med blåsten blev det tydligen mycket bra temperatur för hundarna och de drog så bra att det blev en tur på 8 kilometer. Det var blåsigt, kallt och helt underbart!

På min Facebooksida finns det ett litet filmklipp från slädturen.

Så vill jag önska er alla trevlig advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar