onsdag 1 augusti 2012

Det här gick ju bra, INTE!

Jag, Sara och Agnes gick ut för att spana på kantarellerna sedan gick vi ner till sjön. Zappa badade och hämtade pinnar som besatt medan badkrukan Nikki stod på land. När jag tittar ut över sjön som är helt spegelblank ser jag typ 10-15 feta vak efter vad förmodligen var öring. Jag blev hyfsat taggad på att fiska, så jag skyndade på Sara och Agnes att vi skulle gå hem. Så gick vi hem och där borde jag stannat. Jag rafsade ihop fiskespöt, lite drag och myggoljan sedan skyndade jag mig ner till sjön. När jag kom ner till sjön som fortfarande var helt spegelblank såg jag så mycket vak som jag aldrig sett i hela mitt liv. Fina öringar kring halvkilot hoppade 2 dm ovan vatten ytan. Medan jag gick in och hämta flytvästen i båthuset, vilket tog ca en minut så började det att blåsa upp och vaken försvann. När jag hoppade i båten spräckte jag byxorna i grenen så då sa jag ett par ord som jag brukar försöka undvika att använda om det är barn med. Så rodde jag ut dit jag så vaken och när jag gjorde första kastet började det spöregna så jag blev genomblöt, då sa jag de där orden igen. När jag var genomblöt slutade det att regna. Då hann jag kasta typ tio gånger sedan fick jag Sveriges största trassel på linan, efter tjugo minuter fick ut det, sedan gav jag upp. När jag hade dragit upp båten och bundit den lugnade vädret av och sjön blev som en spegel igen. Så hoppade en fet öring ungefär fem meter längre ut än vad jag nådde att kasta.

En riktig skitkväll men jag välkomnar ändå glatt läsarna från Panama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar