söndag 15 april 2012

Idag visade Sara hur man fiskar röding

Vi har haft en otroligt fin dag idag med samma gäng som igår. När vi hade fiskat ungefär en timme hörde jag Sara vråla så det ekade över hela fjället sedan såg jag en röding som flög förbi henne. Sedan har Sara fiskat hela dagen så det är klart att man blir kär i en sådan tjej. Vi har ätit varmkorv till lunch och sen blev det kaffe vid methålet. Barnen har lekt, åkt pulka och varit på skattjakt. De hittade både stenar, rävbajs och torkade lämmlar. Just innan vi skulle åka hem fick jag på en fisk som jag tappade. När jag satt på en ny maggot och sänkt ner till botten igen såg jag att fisken var kvar i methålet. Så jag körde ner och blötte hela armen men jag tryckte bara ner den. Sen fiskade jag lite till så såg jag den uppe vid ytan igen och då fick jag upp den. Så nu blir det att rensa fisk.

Nu känner jag att jag skulle haft solskyddsfaktor.


Här har hon suttit idag.

Saras vägde 1,3kg. Det gjorde inte min.

Markus steker burgare.

Agnes blickar ut över Södra storfjället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar