lördag 28 april 2012

Dåligt fiske men fint väder och före

Jag tog hundarna och släden på fisketuren idag. Så mötte jag mamma, pappa och syrran nere på Kioskhålet så fiskade vi där utan att känna ett liv. Sedan körde vi till Otterbäcken och där fick jag en fin matröding. Vi borrade ungefär femtio hål men det gav inget resultat. När vi hade fikat körde vi till Storbäcken och provade där men det var stendött. Jag hittade en strömfåra där det gick att kikmeta men jag såg inget. Sedan körde vi till Fäbovika men där ides jag inte ens prova för då var jag less, så då begav jag mig hem. Hundarna är motionerade nu för dagens tur blev då över en mil.

Syrran fick rödingen som jag fick och hon har tillagat den. Kolla gärna in hennes blogg för att få lite tips om hur man kan tillaga röding.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar