onsdag 21 mars 2012

Nu har man sovit en natt i tält

Nu har man sovit en natt i tält och varför gör man det mitt i vintern och på fjället när man bor i söder.
Det hela började med att jag fick ett tips på en blogg på en som skulle sova ute i 100 nätter,
ju mer jag läste om äventyret ju mera intresserad blev jag av att det skulle jag vilja testa.
Så med hjälp med kontakten av min dotter så lyckades det att lösas.
Kvällen började hemma hos Peder med lite kvälls fika innan det bar ut över dom snö klädda vidderna,
När vi kom fram så fick vi sopa av ca en decimeter snö från tältet.
Efter att vi hade instalerat oss inne i tältet så var ju min fråga som inte är van hur mycket kläder ska man
ha på sej när man sover, Peder trodde inte det skulle behövas så mycket för det kändes inte som det skulle bli så kallt, o jag hade bra sovsäck.
O det märkte jag ganska så snart att sovsäcken var bra (tack för lånet Robin) för efter ett tag så låg jag i bara under stället o det var varmt.
Så efter god natt sömn så vaknar man tidigt av att det är alldeles ljust i tältet. Efter åter trasport till Peder o en god frukost så var mitt lilla ävetyr över.
Med fasit i hand så är detta inget som jag absolut inte vill ha ogjort detta äventyr kan varmt rekomenderas.


Snöiga hälsningar
             
Torbjörn

Det var ungefären dm snö på tältet när fram.
Skaka av snön.
Packa in grejer.
Morgon.
Nikki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar